Mu on hetkel üks süst ja selleks on Tahe Reval. Ja mitte just kõige uuem versioon, ostetud 2006.a veebruaris. Tänaseks on tootmises juba vähe täiustatud versioon, mille puhul kasutatakse vaakumtehnoloogiat, mis võimaldab kasutada vähem vaiku mis omakorda võimaldab toota kergemaid ja tugevamaid paate. Samuti on kergemaks muutunud kuivkambrite luugid, peamiselt on kasutusel Smarttrack pedaalid ja tüürisüsteem. Uuenenud on ka iste ja muud pisidetailid kuni värvilahendusteni välja. Aga kujult ja sõiduomadustelt on tegu ikka vana hea Revaliga.
Revali strateegilised näitajad:
Pikkus: 555 cm
Laius: 54 cm
Kaal: 25-27 kg (olenevalt vanusest ja varustusest, siinkohal on juttu siiki klaaskiust süstast, mitte süsinkust ega muudest kallitest kuid kergetest materjalidest)
Kandevõime: ca 155 kg
Miks siis Reval nii hea on? Vastus on lihtne, tegemist on suurepärase universaalse süstaga, mis aerutajat praktiliselt kunagi merel hätta ega häbisse jäta. Seejuures tõesti, tulevad Revali parimad omadused välja halva ilmaga. Eriti mängeldes ületab Reval laineid. Tänu oma banaanikujule ehk siis kaardus ninale ja ahtrile ronib Reaval üle igasusguste lainete ilma lainesse sisse lõikamata. Ja see on väga mõnus omadus vähegi tuulisema ilmaga. Samal ajal kui sirged ja kiired (veel kiiremad) süstad tahavad läbi laine lõigata, kannavad hoolt selle eest, et aerutaja võimalikult märjaks saaks. Revaliga seda häda ei ole.
Revaliga on Eestis tehtud mitmeid huvitavaid sõite, näiteks Ümber Eesti samuti ületused Soome ja Rootsi. Sellel aastal toetab Tahe ka ühte huvitavat sõitu ja omamoodi võistlust pikku Soome ja Rootsi rannikut (www.ljusblabandet.se) - ka seal sõidetakse Revalitega.
Sisuliselt on tegemist süstaga, mis kunagi hätta ei jäta ja millele võib alati kindel olla. Viimase väitega ei ühti ainult süsta tehilise varusutse pool. Kurta saab paraku vana tüürisüsteemi üle. Minu halvim kogemus pärineb 2007.a Paatsalu maratonilt, kui äärmiselt karmides ilmastikuoludes lagune ära tüür sedasi, et lendas kinnituspoldi pealt maha ja lohisest nagu ankur kuidagil taga-küljel vees ja ise välja tõmma ta seda ka ei õnnestunud ning tuli sõita 30-45min elu eest ühelt poolt aerutades, et paarimeetrisest külglainest välja saada. Tegelikult ei olnd muidugi asi Revalis, sama tüüti kasutasid ka teised samal ajal toodetud Tahe süstad ja täpselt samad probleemide esinesid ka teistel sama tüüriga mudelitel, nt samad jamad Võhandu maratonil sellel aastal.
Siis veel pedaalides tuleks eelsitada kas SmartTrack süsteemi pedaale või alumiiniumist siinil pedaale, minu arvates kõige töökindlamiad pedaale üldse.
Väga mõnus on Revaliga sõita ka ilma tüürita. Kuigi mu oma Revalil on nii tüür kui svert, siis tüüri olen ma üldse maha võtnud ja sverti kasutan ka harva. Eriti surfil jääb tüür ainult ette. Pealegi kui tüüri ei kasuta, siis on ta vaid lisa purjepind, mis vaid segab sõitmist (kuigi mitte oluliselt). Lisaks kõigele on ilma tüürita süsta hea kaldal veest tühjaks kallata.
Tänu oma universaalsusele sobibki Reval hästi matkasüstaks. Mahutab täiesti mõistlikul hulgal varustust oma kolme kuivkambrisse. Kui korralikult pakkida ja mõtetut kraami mitte kaasas vedada siis saab sinna ilusti mahutada nädala jagu toitu, vett, riideid, telgi, magamiskohti ja muu vajaliku. Kuigi nagu ka iga teise süstaga kipub alati olema tunne et natukse ruumi jäi veel puudu :) Tuleb siiki mainida, et võrreldes nii mõnedegi teiste süstadega on Revali mahtuvus siiski küllaltki väike. See on tingitud kitsast kujust ja tagumises kuivkambris võtab päris palju ruumi ära ka sverdi-kamber.
Lõpuks on Revalist võimalik saada ka pool- või täissüsinikust. Iseasi on muidugi selliste mudelite hind. 2009. aastast peaks olema võimalik ka süsinik-kevlar versiooni soetada. Olles ka selliseid iludusi näppinuv võib vaid öelda, vägev! nad on ikka ülikerged võrreldes klaaskiuga. Ainult üks suur viga on süsinikuga versioonidel - hind :(
PS. Proovin jõudu mööda kirja panna ka arvamused teistest süstadest ja täienda Revali juttu. Parimad mõtted ja tähelepanekud tekkivad ikka sõites...järelikult tuleb rohkem sõita :)
No comments:
Post a Comment