Monday, April 5, 2010

Tahe Marine - Wind Duo

Suurel reedel (vaba päev :) ) õnnestus mul laenata Tahe uut ja väljanägemise ning andmete järgi väga kiiret kahest süsta - Wind Duo. Kuna nagunii vaja harjutada Võhandu maratoniks, siis oli see hea võimalus proovida uut paati. Wind Duo tuli välja 2009. aasta septembris ja esimesed õnnilikud said selle paadiga sõita Paatsalu maratonil. Kusjuures Paatsalus, kus oli palju erinevaid süstasid kõrvuti, tuli eriti hästi välja Wind Duo sportlik kuju. Võrreldes näiteks Agro seeria paatidega on Wind Duo väga süstjas, madal ja kitsas.

Paadi andmed

Wind Duo ametlikud mõõdud:
Pikkus: 650 cm
Laius: 60 cm
Kaal: 32-34 kg
Kandevõime:200 kg
Tüürisüsteem: Smarttrack tüür, pedaalid ja trossid


Võrdluseks on siinkohal hea välja tuua ka Argo Maxi andmed:




Pikkus: 630 cm
Laius: 67 cm
Kaal: 38 kg
Kandevõime:350 kg
Tüürisüsteem: Tahe oma vana tüür/erinevad pedaalid ja nöörid või trossid

Nagu paatide andmetest näha, siis on tegemist kahese kohta küllaltki väikse mahtuvusega paadiga. 150 kg vahet kandevõimes räägib endaeest.

Kogemused

Ootused paati proovida olid suured, sest see paat näeb lihtsalt nii hea välja. Antud juhul võrdub hea ka sõnaga kiire. Süsta autopeale ja maha tõestes oli suht üllatab selle paadi kaal - paata oli kahjuks üllatavalt raske! Kuigi kaal peaks andmete järgi olema tuntavalt kergem kui Argo Maxi, siis minu meelest kaaluvad need paadid ühe palju. See tuli esimese kergelt negatiivse üllatusena. Selle paadi üldine olemus lubaks nagu natukse kergemat paati.

Veele saades ja paati sisse istudes oli esimene tunne see, et paat on väga ebastabiilne kahese koha. Kuid see ei olnud ka mingi üllatus. Juba laiuse numbreid vaadates oli see ette teada. Kuna Jägala jõgi oli siis kevadise suurvee tipul kõrge ja kiire siis suht kohe sai selgeks, et see süst ei ole suurem asi manööverdaja. 6,5m pikkuse juures tundub, et väiksel smarttrack tüüril jääb järsemate pöörete puhul jõudu natukse väheseks. Teine asi oli ka see, et pedaalid oli demosüstal väga halvas asendis ja tüürimine oli juba hüppeliigese väänamine, et pedaalini jõuda. Oleks see oma süst olnud, oleks selle probleemi ära kõrvaldanud, aga demosüsta ei tahtnud ümberseadistama hakata.

Asi mis kohe sisseistudes koos ebastabiilsusega selgeks sai, oli see et seda süsta on väga mõnus aerutada. See tuleneb sellest, et süsta tekk on madal ja süst ise kitsas. Peaaegu nagu aerutaks Tahe Wind 585-ga. Väga mõnus kahese kohta. Kõrge tekk on alati olnud kergelt häirivaks teguriks Tahe Argo seerja süstade juures.
Kiirus tekitas samas segaseid tundeid ja tunded jäidki segaseks. Igaljuhul selge on see et see paat ei liikunud nii kiiresti ja kergelt kui ma ootasin. Võimalik, et ma ise lihtsalt ootasin liiga palju, kuid samas ka võimalik, et viga ikkagi paadi disainis ka otsapidi. Ma ütleks et see paat ei ole oluliselt kiirem Argo Maxist ja Expeditionist. Kuid paate vaadates nagu peaks ju olema! Üks näeb välja nagu sportpaat teine nagu kaubalaev - ei ole ju loogiline et nad ühe kiirusega liikuksid!? Kuid erilist vahet ei oska ma paraku välja tuua. Ka kaal mõjub kiirust. Kuna paat suht raske siis kiirendamine on ka raskem kui ma arvata oskasin.

Kokkuvõte
Kindlasti tahaks veel sõita Wind Duoga ja veel oleks teda hea ka merel proovida. Kuid suurt ja ülipositiivset emotsiooni see paat igal juhul ei tekitanud. Nagu oleks hea paat ja samas nagu ei oleks ka.

Positiivne:
  • atraktiivne välimus
  • madal tekk
  • väiksed luugid / panipaigad mõelma kokpiti ees
Negatiivne
  • natukse raske / lahe oleks süsinikversiooni proovida :)
  • natukse ebastabiilne (aga see on ka arusaadav)
  • ei ole kujule vastavalt kiire, st puudu jääb ülekaalust või eelisest kiiruses täisvereliste matkasüstade ees
Kellele see paat sobib? Ma arvan et juba mingil määral kogenud sõitjatele, kes tahavad osaleda maratonidel ja rahvavõistlustel. Sõitjatel peab olema hea koostöö ja teineteise tunnetus. Aerutugede võtmine merel kindlasti kasulik oskus selle paadiga.

Kui saan veel selle paadiga sõita, siis kindlasti kirjutan selle paadi kohta veel.

No comments: