Seekordne Paatsalu maraton toimus 12.09.2009, aga alles nüüd on aega sellest natukse kirjutada. Aga parem hilja kui mitte kunagi :)
Maraton
Seekord sai Marekiga Tahest kokkulepitud, et saan Tahest kiirema süsta kui mu oma Reval (Reval läks seekord vennale sõitmiseks). Kuid kohapeal selgus et kiirem süst mille saan on Greenland LC :) Väga "huvitav" valik võistlusteks, aga mis seal ikka tuli sellega sõita. Samas sai hea kogemuse võrra rikkamaks sellest kuidas Greenland kiiresti liikudes käitub ja mis tunne sellega pikemat otsa sõita on. Ega see 18km nüüd mingi eriti pikka sõit ka ei ole, aga siiski pikem kui mu senised katsetused.
Stardis oli seekord vist küll rekord arv osavõtjaid. Start lükati isegi 15 min edasi et kõik ikka starti jõuaks kes tulemas. Ma võtsin stardis suht tagasihoidliku positsiooni tagapool, ei olnud väga mõttet ette kiirete süstade, eriti kaheste vahele trügida. Pärast muidugi mõtlesin et võibolla oleks pidanud, aga vaevalt et see palju oleks muutnud. Järgmine aasta siiski kavatsen vähe eest poolt startida.
Meri oli seekord tasane ja tuult väga ei olnud. Puhus umbes 5 m/s edelatuul, mis tähendas et minnes oli tuul enamvähem vastu ja tulles tagant. Sama tuleb edalatuul sisse võistlustrassi suhtes diagonaalis ehk siis tagasi tulles oli parajalt jälle vaja tööd teha süsta juhtimiseks, mitte ainult edasi liikumiseks, kuna tagant diagonaalis tuul kipub tüürita süsta väga ära lükkama. Hea oli jälgida Argo Maxiga mõne süsta jagu ees sõitvaid Roltsi ja Triinu, kui nad liikusid otse, siis Greenlandi pildusid tuul ja võiksed lained küll ühele ja teisele poole Roltsi ja Triinu trajetoori.
Greenland ei ole võistluspaat! See sai õige pea selgeks. Omast arust sõitsin päris kiiresti, aga süst väga edasi ei läinud. Selline tunne nagu süst ei libiseks üle vee, vaid pead tööd tegema et teha läbi vee suruda. Ehk siis rabeled mis sa rabeled aga kiiremini ta ei liigu. Mingi kiiruseni läheb Greenland väga kergelt, aga tema hull speed ei ole just kõige kiirem ja seda ületada minu tehnika ja jõuvarudega suht võimatu. Aga kogemusmus oli huvitav, sest nüüd mõistan jälle eskimosüsta paremini kui enne. See süst tore, aga mitte võistluseks. Pigem ikka eskimopööreteks ja muudeks vees vedelemisteks. Ilmselt ka karmiks surfiks see paat liiga väikse mahuga, sest juba ca 30 sc lainest tahtis ta läbio sõita, mitte üle. See omakorda pidurdab igas laines hoogu, aga karmide lainetege surfis võib tõmmata järsust lainest alla tulle nina põhja kinni, mis omakorda võib nii kerge ja õrna süsta puhul lõppeda sellega et nina tükkideks.
Kuna seekord oli rada natukse pikem, siis võib öelda et see aasta sõitsin täpselt sama kiiresti kui eelmine aasta Revaliga. Eelmine aasta oli aeg 2:10, see aasta 2:11. Kokkuvõttes 14. koht K1 meeste arvestuses. Osadel oli seal rajaga probleeme, aga mul õnneks mitte. Üks tugev kahene paatkond (Indrekud) isegi diskvalifitseerite kuna nad sõitsid kaardi, mitte poide järgi. Asi selles et poid olid pandud teisit kui enne võistlust välja pandud kaardil.
Aga ka see selge, et Reval ja Greenland suht sama kiired süsta tegelikkuses kuid pikka maad Revaliga palju mugavam sõita. Üldiselt võib kõigega siiski rahule jääda, arvestades paati millega sõitsin ja oma kahtlast vormi.
Lisaks maratonile oli ka seekord huvitav osa võistluse juures Tahe uute süstade väljapanek mis nädal hiljem Sakasamaale Kanu Messele viidi esimest korda maailmale tutvustamiseks.
Uued süstad
Tahel see aasta 9 üüt mudelit tulemas, millest mõned mulle ka vägagi huvi pakuvad :)
Greenland T (või GT) - Tahe võttis Greenlandi, jättis pikkuse samaks, venitas laiust 2 cm suuremaks ja tõstis tekki kõrgemale ning lisas nö tavalise kokpiti. Tulemuseks sai väga mõnusa süsta, vähemalt esmapilgul. Mulle vähemalt väga meeldis, eriti peale pikka otsa õiges Greenlandis :)
Suurem maht ja natukse rohkem ruumi teevad sellest väga ahvatleva paadi. Kindlasti üritan seda esimesel võimalusel ka pikemalt katsetamiseks saada.
Wind Duo - Tahe uus super kahene. Kõikidele kiire süstade sõpradele tundub see tõeline maiuspala. Tegu on seekord siis väga selgelt Wind seeria süstaga, kuju väga sarnane Wind 535-le ja 585-le, ainult et tegu on kahesega. Kuju on superilus kahese kohta, tekk on madalam. Laiust 60 cm, pikkust 650 cm. Süsta mahtu ei ole nii palju kui Argodel, seega võibolla karmi ilmaga merel ei ole see nii hea kui Argod, aga siledal veel tunudub super! Kahjuks ei saanud proovida, aga kindlasti üritan ka seda pikemalt katsetada. Esimest korda kui ma elus kahese süsta pärast sellises elevuses olen :)
Reval Midi - Revali ja Reaval Mini vahepeale variant. Aga disain ostetud kusagilt uuest kohast. Minu meelest see süst eriti ilus küll välja ei näe, aga samas kui sõita proovisin siis tundus täisa OK. Süst on kõrge tekiga ja kuidagi jässakas. Positiivne üllatus oli eskimopööre ja see et oli võimalik ilusti tagatekile sellili lasta, pea vastu tekki. Uskumatu! See tuleneb ilmselt sellest et iste on süstal tuntavalt kõrgele tõstetud. See kõrge iste jälle väga ei meeldind, aga omamoodi toimis siiski. Surfis võiks seda proovida, sest on lühem Revalist ja mahtu ka on ning peaks paremini manööverdama. Äkki isegi on selles paadis midagi...
Zegul 550 - Tahe poolt ära ostetud Rootsi süstatootja uus ja kiire mudel. Sai seda proovitud ja sellega oleks olnud täitsa tore maratoni sõita. Natukse raske oli tassida, aga vees liikus ilusti. Jättis suht postiivse mulje. Samas kiiretest meresüstadest ikkagi mu lemmik Tahe Wind 585 (endise nimega Viking).
Paraku jäi Wind 535 testimata, kuna selle avastasin liiga hilja :(
Täiustatud oli ka Coastspiritit, millele on nüüd lisatud kõikide poolt kaua oodatud esimine kuikamber. Enne oli kogu esiosta ühes sektsioonis mis muutis selle kasutuks ja ohtlikuks. Kui talle veel reietoed ka tulevad siis on tegu täitsa mõnusa süstaga.
No comments:
Post a Comment